dimecres, 11 de febrer del 2015

Molt educadament... vam parlar de la educació

Educació, formació, instrucció, ensenyament... fer-ho malament és senzill, fer-ho be... quasi impossible.
Vestigis sexistes dels romans a Tàrraco (Las Vegas Bar)

Això d'aplaçar els temes patrimonials per manca d'expert ja s'està constituint en el pa (dur) de cada setmana, vam tornar a aplicar el procediment extraordinari, que ja és més ordinari que el més ordinari dels procediments ordinaris, i vam escollir un tema, aquest:


Educació

Les coses van anar, més o menys, d'aquesta manera:

  • Hi ha prou llibertat docent? Els mestres i professors es poden expressar? Anem a cop de butlletí oficial?
  • No som noruecs, no estem a Noruega, els nostres fills no son noruecs (no volem que ho siguin), no tenim les mateixes costums que els noruecs, ens divertim de forma diferent, patim de forma diferent, no tenim el mateix clima que els noruecs... ... ... NO PARLAREM DEL SISTEMA EDUCATIU NORUEC!   Vale?
  • Encara existeix allò que s'en deia pedagogia i que ara ens sona que es pot dir tecnologia educativa? El sistema deixa als mestres fer servir tot allò que han apres?
  • Està dins de la llista de prioritats dels mestres transmetre a les criatures la curiositat, les ganes d'explorar, les ganes de buscar coses noves pel seu compte no necessàriament per que es demana a classe?
  • Els pares deixem massa les coses en mans de l'escola? No hi ha cap altre remei o ens aprofitem fent servir l'escola de parking?
  • Abusem dels dibuixos animats per que no emprenyin?
  • S'avorreixen els nens d'avui amb tantes coses que els hi donem per que s'entretinguin? En altres temps ens teniem que buscar la vida...
  • Manen massa les AMPAS (aka APAS) a les escoles? Funciona lo dels Consells Escolars? Quan no existien ni uns ni els altres, tampoc sortíem tan tarats... o si?
  • S'impliquen prou els pares amb les escoles, excloent, per suposat, el increment de violència amb els professors. En els tems d'alguns tertulians la violència si es practicava, però era dels mestres/professors en vers els alumnes.
  • Com es possible que existeixin tantes diferencies de tota mena en els col·legis públics de la ciutat, quan la majoria dels ciutadans no poden escollir gaire?
  • Convé imposar deures a casa?
  • Per que es pot imposar l'ensenyança d'una religió en un col·legi públic d'un estat laic, no confessional? Les AMPAS, també podrien imposar classes de Silbo Gomero?
  • Realment l'administració està acomplint adequadament amb el mandat superior d'oferir un ensenyament obligatori?
Com sempre acabem amb un munt de preguntes, i com som discrets, poques, o cap, respostes.

Si voleu saber més, haureu de venir.